Zichtbaarheid is een belangrijk thema voor veel online ondernemers.
En ondanks dat ik een groot voorstander ben van veel waardevolle content maken en hiermee zichtbaar zijn, heb ik toch het gevoel dat veel ondernemers dit volledig inefficiënt aanpakken….
… ze voelen elke dag de druk dat ze zichtbaar moeten zijn…
…. en het posten van berichten en video’s op social media voelt eerder als een verplichting dan een ontzettend leuk iets om te doen omdat je helemaal in flow bent en inspiratie hebt.
Weet dat dit je kunt automatiseren!
En dan bedoel ik niet via tools om posts in te plannen…
… wat ik met je gaat delen gaat veel verder dan dat en geeft ook veel meer resultaat.
Ik ben zelf een groot voorstander van de mogelijkheden die Facebook biedt en voornamelijk het advertentiebeheer is dan ook de plek waar je mij het meeste zult vinden.
Aangezien het steeds lastiger wordt om controle te hebben over wat iemand wanneer te zien krijgt, zoals de berichten op je pagina, is het belangrijk om hier zelf de controle op te pakken. En het advertentiebeheer van Facebook geeft exact die controle. Ik weet precies wat mijn fans te zien krijgen en het maakt dat ik continue zichtbaar ben. Elke dag weer!
En voordat je denkt… “bah alleen maar advertenties”…
Dat is dus precies hoe de meeste ondernemers het inzetten, als reclamezuil….
Maar wist je dat meer dan 90% van de advertenties die ik draai helemaal niks met sales of andere “reclame-achtige” uitingen te maken hebben?
Huh?
Ja je leest het goed.
Ik draai 4 verschillende soorten advertenties:
1. Publiek
Het doel van deze ads is om nieuw publiek te krijgen. Zodat ik daarna doelgroepen kan maken van mensen die bepaalde acties hebben gedaan. Bijvoorbeeld: ik promoot een aantal video’s. Vervolgens kan ik alle mensen die 25% van de video hebben bekeken in een doelgroep zetten. Een vervolgactie kan zijn dat ik deze groep mensen een lead advertentie laat zien. Of dat ik een lookalike publiek maak op basis van de eerste doelgroep die 25% van de video heeft bekeken.
2. Leads
Het doel van deze ads is om leads te krijgen. Voor bijvoorbeeld je weggever of challenge. Voor e-books is mijn ervaring dat het veel goedkoper is om deze onder een blog als download te zetten en de blog te promoten.
3. Top of mind
Zodra iemand een lead is geworden komen er diverse relevante posts op de tijdlijn terecht van diegene. Zodat ik elke dag weer zichtbaar ben! Hiervoor hoef ik dus niet dagelijks als een malle content te maken.
4. Sales
Het allerkleinste budget steek ik in sales ads. Want het heeft namelijk geen enkele zin om mensen die nog niet warm zijn te benaderen om iets te kopen. Deze ads worden aan een klein groepje mensen laten zien.
Op deze manier kun je dus automatisch super zichtbaar zijn met relevante content waar je fans blij van worden. En het fijne is dat iedereen daardoor op zijn eigen tempo naar jou toe kan komen. Het opbouwen van een relatie gebeurt namelijk niet in 1 nacht slapen.De meeste van mijn klanten komen pas na 1 of 2 maanden over de brug. En dat is juist fijn, want ik weet dat ze er dan klaar voor zijn. Ik heb ze niet hoeven overtuigen met marketingtrucjes om ze snel te laten kopen. Nee, klanten willen het écht en ze worden volledig uit eigen beweging klant omdat ze écht fan zijn! En dat zijn dus ook precies de klanten die wél resultaten halen.
Als je deze 4 effectieve manieren als 1 krachtige strategie gaat inzetten dan zul je zien dat je helemaal niet veel kosten hoeft te maken. Want vergeet niet de tijd die het kost als je handmatig elke dag zichtbaar wilt zijn.
Dit is één van de vele strategische tools die ik inzet in mijn F.A.M.E. methode om ondernemers zoals jij in 90 dagen een flinke bedrijfsgroei te laten ervaren.