fbpx

De 5 grootste fouten die ik ondernemers en coaches online zie maken*

De 5 grootste fouten die ik ondernemers en coaches online zie maken*
1 november 2023 Kirsten Boersma

*Disclaimer: this is not for the faint hearted

Ik val gewoon gelijk met de deur in huis.

 

1. Je bent niet helder over je doelgroep en je communicatie. Je probeert teveel dingen te zijn voor teveel verschillende mensen waardoor alles versnipperd is en je als alles behalve autoriteit en expert wordt gezien.

Of nog erger, niemand weet eigenlijk wat je doet . En je blijft je maar inschrijven voor nieuwe cursussen om nog meer skills te leren in de hoop dat mensen dit gaan zien. Terwijl je eigenlijk alleen jezelf nog maar meer in verwarring brengt door het gebrek aan consistentie.

 

2. Je hebt teveel verschillende producten en bent constant bezig weer iets nieuws te creëren. Want ja, je hebt zoveel ideeën en het is zonde om daar niets mee te doen. Maar waarschijnlijk is de realiteit dat je een bult projecten hebt die half af zijn en nooit de kans hebben gekregen om echt het levenslicht te zien. Laat staan dat ze doorontwikkeld zijn om de kwaliteit te borgen en waar systemen achter zitten om het soepel te laten verlopen.

Je blijft maar random producten maken omdat er NU omzet moet komen, maar je realiseert je niet dat je je lange termijn succes hiermee saboteert. Laat staan dat je publiek nog snapt wat je aan het doen bent….

 

3. Je bent volledig afhankelijk van 1:1 diensten of een low-ticket aanbod omdat je denkt dat dit je wel naar die 6- of misschien zelfs 7-cijferige jaaromzet zal brengen.

In de realiteit ben je waarschijnlijk alleen maar heel druk met de klanten die je wel hebt waardoor je helemaal geen tijd hebt om aan je marketing en sales te werken. En dat hamsterwiel draait maar door…. want je durft geen klanten los te laten, maar ook niet je prijzen te verhogen…

OF je denkt dat als je maar genoeg low-ticket producten gaat verkopen dat je vanzelf die 10k maanden gaat draaien. Maar je beseft je al snel genoeg dat mensen niet zomaar investeren in jouw DIY cursus of abonnementsvorm. Nu weet je helemaal niet meer wat je moet doen, dus gooi je er maar een dikke korting in zodat je ieder geval nog iets omzet draait….

 

4. Je hebt geen idee wat je nu eigenlijk op social media aan het doen bent. Je probeert wat inspiratie-spaghetti uit (waarbij je vooral een halve dag in Canva hebt gezeten om het perfecte plaatje te maken waar jouw quotes zo leuk in passen….), niemand koopt.

Je probeert 30 dagen live te gaan, want dat is “out of your comfortzone”, hè weet je wel, waar ‘the magic happens” nou die magic had zeker eerst nog iemand anders op te zoeken want die kwam bij jou niet voorbij…. niemand koopt.

Vol enthousiasme ga je podcasten, bloggen en je start een YouTube channel… 8 weken verder is dat enthousiasme al ver te zoeken en is het zo stil als een begraafplaats op die kanalen van je…. niemand koopt.

OF je maakt een aankondiging dat je programma gaat starten op datum X en je bent mega teleurgesteld als je niet binnen 24 uur reacties of DM’s hebt… Dus je gooit er maar eens een ‘laatste kans’ post tegenaan…. niemand koopt.

Dit is nu wat je noemt: ‘hoop’-marketing.

Uit frustratie ga je weer op zoek naar de volgende marketinghack die de oplossing moet bieden… dus je struint alle webinars weer af in de hoop dat het antwoord komt.

 

5. Je hebt eigenlijk niet echt een businessmodel of een marketingplan, maar je wil wel heel graag een retreat, mastermind of event organiseren. Dus ga je aan de slag om veel tijd en energie te steken in het prikken van een datum, regelen van de locatie, een team wat je kan helpen enz… om het vervolgens op social media te slingeren en de hoop-modus weer aan te zetten.

En als het je dan lukt om een handjevol mensen aan te trekken mag je blij zijn dat je net break-even draait. Daarbij besef je je dat je eigenlijk geen strategisch plan hebt om die klanten een logische vervolgstap te laten maken dus gooi je er nog maar weer een random aanbod met veel te veel korting tegenaan.

Wat je wederom ervan weerhoudt te bouwen aan je lange termijnplan….

Ok eigenlijk nog één extra dus hier komt 6:

6. Je denkt korte termijn…. Weet je hoeveel bloed zweet en tranen en het in de muziek kost je muziek aan de man te krijgen. En denk je dat de muzikanten die écht willen opgeven? Tuurlijk niet. Die blijven er baantjes naast houden of wat er ook voor nodig is om die droom waar te kunnen maken. Ze zijn bereid te investeren in de lange termijn!

Ik zeg regelmatig tegen mijn klanten dat je bereid moet zijn om minstens een jaar met focus aan je (online) bedrijf te werken. Quick fixes bestaan niet, dus laat nu die illusie varen en ga alles met een liefdevolle intentie doen.

Ok, ik hoop dat je je nu niet beledigd voelt, no offense, het is niet persoonlijk. Weet dat je echt niet de enige bent. En ik weet dat je alles met zoveel liefde doet. Maar het ding is, alleen maar liefde brengt je er niet en alleen maar strategische acties vanuit je hoofd ook niet.

Ik help dagelijks mensen zoals jij om wel een duurzaam bedrijf op te bouwen met een schaalbaar businessmodel. Door strategische en zeer consistente actie te ondernemen. Magnetiserende content te schrijven en fans aan te zetten tot actie. Vanuit een glasheldere positionering.

En dat is precies wat ik in mijn F.A.M.E. Business & Marketing Programma doe.

Het slaat de brug voor ondernemers die graag willen werken aan:

  1. Strategische positionering voor superheldere communicatie
  2. Een schaalbaar aanbod wat jouw leven zal ondersteunen
  3. Het creëren en strategisch verspreiden van magnetiserende content die écht connectie maakt op social media en in e-mail
  4. De organische groei van je fanbubbels van superfijne fans
  5. Een salesstrategie die krachtige gesprekken mogelijk maakt waarbij minstens 50%-70% klant wordt.
  6. Die versie van jezelf worden als ondernemer die een fantastische business heeft en concessie-vrij leiderschap weet te pakken.

Stap voor stap word je hierin begeleid. Geen geneuzel en loze theorie… nee echte implementatie….poten in de klei en gaan gecombineerd met een flinke snuf woowoo.

Wil jij graag met mij in gesprek om te kijken of F.A.M.E.® voor jouw business de juiste stap is?

===>> Kijk hier

Kies zelf jouw gebruikerservaring!

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.

Via onderstaande button kun je alle cookies in een keer accepteren, wel zo makkelijk!

Neem je liever zelf controle over jouw gebruikerservaring. Klik dan op "Instellingen" en wijzig de gegevens.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.


We gebruiken Manychat (chatbot) om te communiceren met onze klanten.

Deze website maakt gebruik van de software Wordpress. Wordpress plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren. Deze cookies kunnen daarom niet uitgeschakeld worden.
  • wordpres_gdpr_allow_service
  • wordpress-gdpr-cookies-allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined

We gebruiken Woocommerce als webwinkelsoftware. Woocommerce plaatst alleen functionele cookies, zodat producten in de winkelwagen opgeslagen kunnen worden. Omdat deze cookies noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website, kunnen deze cookies niet uitgeschakeld worden.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Decline all Services
Accept all Services