fbpx

Dit boek is een aanrader!

Dit boek is een aanrader!
9 augustus 2017 Kirsten Boersma

Heb jij je ooit afgevraagd waarom het zo ontzettend moeilijk is om je product aan de man te krijgen? Grote kans dat er beperkende overtuigingen zijn bij je doelgroep waardoor zij niet inzien waarom jouw product gaat helpen.

Iedereen leeft in zijn eigen “bubbel” van overtuigingen en waarheden. Jij gelooft heilig in jouw product en dit komt door de bubbel van overtuigingen die er omheen zit.

Wil je dus mensen overtuigen dan zul je moeten weten welke stappen mensen moeten nemen om jouw product als oplossing te gaan zien.

Voorbeeld: Je verkoopt een vegetarisch kookboek.

Jij staat volledig achter je product omdat je vindt dat het de enige manier is om ethisch om te gaan met voeding, je geen dieren laat vermoorden en je niet bijdraagt aan de verspilling van water en vervuiling van het milieu door de vee-industrie.

Als je deze overtuigingen aan mensen verteld dan zullen ze er weinig mee doen omdat het niet in hun bubbel zit. Het staat letterlijk te ver van ze af. Je zult dus mensen eerst van informatie moeten voorzien zodat ze zelf conclusies kunnen trekken en een nieuwe bubbel gaan vormen omdat ze oprecht zelf erin geloven.

Dus de eerste stap is het delen van informatie. Zoals bepaalde feiten:

  • Per dag worden in Nederland 400.000 dieren gegeten.
  • Voor 1 kilo rundvlees wordt 15.000 liter water gebruikt.
  • 1 koe stoot jaarlijks net zoveel broeikassen uit als 4,5 auto’s

Op basis van deze informatie kan iemand zelf bepalen dat:

  • het wel heel veel dieren zijn die we dood maken
  • dat je niet wist dat er zoveel water wordt verspild en dat is eigenlijk zonde
  • dat je niet wilt bijdragen aan het broeikaseffect

Pas als iemand zelf gelooft in een probleem wordt er initiatief genomen om naar een oplossing te zoeken en volgt er bereidheid om te investeren.

Dit heeft alles met ons “belief system” te maken. En dat is waar dit boek onder andere over gaat.

Ga je dit boek ook lezen?

Kies zelf jouw gebruikerservaring!

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.

Via onderstaande button kun je alle cookies in een keer accepteren, wel zo makkelijk!

Neem je liever zelf controle over jouw gebruikerservaring. Klik dan op "Instellingen" en wijzig de gegevens.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.


We gebruiken Manychat (chatbot) om te communiceren met onze klanten.

Deze website maakt gebruik van de software Wordpress. Wordpress plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren. Deze cookies kunnen daarom niet uitgeschakeld worden.
  • wordpres_gdpr_allow_service
  • wordpress-gdpr-cookies-allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined

We gebruiken Woocommerce als webwinkelsoftware. Woocommerce plaatst alleen functionele cookies, zodat producten in de winkelwagen opgeslagen kunnen worden. Omdat deze cookies noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website, kunnen deze cookies niet uitgeschakeld worden.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Decline all Services
Accept all Services