De grootste reden dat ondernemers online geen klanten aantrekken is omdat hun content niet alle belangrijke aspecten belicht die nodig zijn voor mensen om een beslissing te kunnen maken.
Naast het feit natuurlijk dat je mensen ook de tijd moet geven om een beslissing te kunnen nemen die vanuit intrinsieke motivatie plaatsvindt. Maar dat is nog weer een heel ander verhaal over de frequentie en distributie van je content.
In deze blog wil ik het met je hebben over het creëren van bewustzijn en het opbouwen van een relatie. Dat is waar marketing over gaat namelijk.
En er zijn 9 belangrijke factoren die niet mogelijk ontbreken in de content:
1. PIJN/SYMPTOMEN
Wat voelen ze nu? Welke symptomen ervaren ze, wat is de pijn?
2. PROBLEEM
Wat is het daadwerkelijke probleem? En wat denken jouw klanten dat het probleem is vs wat jij weet dat het probleem is!?
3. CONSEQUENTIES
Wat gebeurt er als ze het probleem niet oplossen? Waar staan ze dan over een jaar? Wat is het ‘worst-case’ scenario?
4. JOUW VERHAAL/EXPERTISE
Wie ben jij en waarom zouden ze naar jou moeten luisteren. Wat maakt dat jij de expert bent?
5. JOUW PROCES/METHODE
Wat zijn de stappen die benodigd zijn om resultaat te halen?
6. RESULTATEN
Laat zien dat jouw methode werkt! Resultaten, case-studies enz..
7. BEZWAREN TACKELEN
Dit werkt zelfs als je…. enz. Tackle alle overtuigingen die mensen nu ervan zouden kunnen weerhouden om met je te werken.
8. VERLANGEN/VISIE
Wat brengt de oplossing ze een jaar nadat ze met jou hebben gewerkt? Welke resultaten enz….
9. ACTIE
Wat is de vervolgstap? Jouw programma/product/weggever? Features? Voordelen enz… Ga in gesprek? Maak 1 hele duidelijke Call to Action over de volgende stap die ze kunnen zetten
Zoals je ziet is dit nogal wat van iemand het vertrouwen te krijgen dat ze bereid zijn om de beslissing te nemen en bij jou te kopen. En dit ga je dus ook in 99% van de gevallen niet bereiken in 1 dag of 1 week….
Dit vraagt om een gedegen, liefdevolle en authentieke contentstrategie.
Binnen mijn F.A.M.E. Business & Mentorship Programma leer ik ondernemers hoe ze 7 verschillende formats van content kunnen hanteren en inzetten zodat bovenstaande factoren aan de orde komen.
Deze 7 formats zijn:
- Educatie (beslaat factor: 1,2,3,4,5)
- Persoonlijk verhaal (beslaat factor: 4,8)
- Visie/inspiratie (beslaat factor: 4,5,7,8)
- Behind the scenes (beslaat factor: 4,6,8)
- Resultaten (beslaat factor: 3,5,6)
- Vragen stellen (beslaat factor: 1,2,3,8)
- Uitnodiging (beslaat factor: 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Aan marketing doen betekent dus niet zomaar wat doen en inspiratie-spaghetti gooien in de hoop dat er wat blijft plakken…
Het vergt hele strategische en consistente actie. Vanuit een gedegen positionering. Dat zorgt uiteindelijk voor méér fans, impact en omzet!
Want resonerende content zorgt voor meer fans, mensen die naar je doorverwijzen, reacties op social of via mail. De ondernemers in mijn F.A.M.E. programma merken het ook. Ineens krijgen ze uit alle hoeken en gaten reacties en interacties. Dat is wat je wilt creëren. Een overvloed aan geïnteresseerde mensen zodat jij enkel nog gaat werken met de voor jou perfecte klanten. Want alleen fijne klanten kun je op de beste manier helpen.
“Only give your best stuff to people who’s level of commitment matches yours.”
En dit zorgt voor échte resultaten en ze worden vervolgens ambassadeurs. Wat weer leidt tot mooie testimonials die weer belangrijk zijn voor je content enz…
Het is een prachtige voedende cirkel. En als je weet hoe je hem goed in kunt richten zodat deze gaat zorgen voor exponentiële groei dat is wat ervoor zorgt dat je niet op zo’n hamsterwiel blijft rennen en dat je daadwerkelijk een duurzame business opbouwt die voor rust en overvloed zorgt. Zodat jij je beste zelf kunt zijn voor je klanten.
Als je een coaching business of een servicebased business hebt die je met liefdevolle marketingstrategie wilt schalen richting een jaaromzet van 6 cijfers → dan is mijn F.A.M.E. methode de brug daar naartoe met het pad wat de versnelling mogelijk maakt.