fbpx

Je hebt enkel 7 vormen van content nodig in je marketing om online klanten aan te trekken!

Je hebt enkel 7 vormen van content nodig in je marketing om online klanten aan te trekken!
21 augustus 2019 Kirsten Boersma

De grootste reden dat ondernemers online geen klanten aantrekken is omdat hun content niet alle belangrijke aspecten belicht die nodig zijn voor mensen om een beslissing te kunnen maken.

Naast het feit natuurlijk dat je mensen ook de tijd moet geven om een beslissing te kunnen nemen die vanuit intrinsieke motivatie plaatsvindt. Maar dat is nog weer een heel ander verhaal over de frequentie en distributie van je content.

In deze blog wil ik het met je hebben over het creëren van bewustzijn en het opbouwen van een relatie. Dat is waar marketing over gaat namelijk.

En er zijn 9 belangrijke factoren die niet mogelijk ontbreken in de content:

1. PIJN/SYMPTOMEN

Wat voelen ze nu? Welke symptomen ervaren ze, wat is de pijn?

2. PROBLEEM

Wat is het daadwerkelijke probleem? En wat denken jouw klanten dat het probleem is vs wat jij weet dat het probleem is!?

3. CONSEQUENTIES

Wat gebeurt er als ze het probleem niet oplossen? Waar staan ze dan over een jaar? Wat is het ‘worst-case’ scenario?

4. JOUW VERHAAL/EXPERTISE

Wie ben jij en waarom zouden ze naar jou moeten luisteren. Wat maakt dat jij de expert bent?

5. JOUW PROCES/METHODE

Wat zijn de stappen die benodigd zijn om resultaat te halen?

6. RESULTATEN

Laat zien dat jouw methode werkt! Resultaten, case-studies enz..

7. BEZWAREN TACKELEN

Dit werkt zelfs als je…. enz. Tackle alle overtuigingen die mensen nu ervan zouden kunnen weerhouden om met je te werken.

8. VERLANGEN/VISIE

Wat brengt de oplossing ze een jaar nadat ze met jou hebben gewerkt? Welke resultaten enz….

9. ACTIE

Wat is de vervolgstap? Jouw programma/product/weggever? Features? Voordelen enz… Ga in gesprek? Maak 1 hele duidelijke Call to Action over de volgende stap die ze kunnen zetten

 

Zoals je ziet is dit nogal wat van iemand het vertrouwen te krijgen dat ze bereid zijn om de beslissing te nemen en bij jou te kopen. En dit ga je dus ook in 99% van de gevallen niet bereiken in 1 dag of 1 week….

Dit vraagt om een gedegen, liefdevolle en authentieke contentstrategie.

Binnen mijn F.A.M.E. Business & Mentorship Programma leer ik ondernemers hoe ze 7 verschillende formats van content kunnen hanteren en inzetten zodat bovenstaande factoren aan de orde komen.

Deze 7 formats zijn:

  1. Educatie (beslaat factor: 1,2,3,4,5)
  2. Persoonlijk verhaal (beslaat factor: 4,8)
  3. Visie/inspiratie (beslaat factor: 4,5,7,8)
  4. Behind the scenes (beslaat factor: 4,6,8)
  5. Resultaten (beslaat factor: 3,5,6)
  6. Vragen stellen (beslaat factor: 1,2,3,8)
  7. Uitnodiging (beslaat factor: 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

Aan marketing doen betekent dus niet zomaar wat doen en inspiratie-spaghetti gooien in de hoop dat er wat blijft plakken…

Het vergt hele strategische en consistente actie. Vanuit een gedegen positionering. Dat zorgt uiteindelijk voor méér fans, impact en omzet!

Want resonerende content zorgt voor meer fans, mensen die naar je doorverwijzen, reacties op social of via mail. De ondernemers in mijn F.A.M.E. programma merken het ook. Ineens krijgen ze uit alle hoeken en gaten reacties en interacties. Dat is wat je wilt creëren. Een overvloed aan geïnteresseerde mensen zodat jij enkel nog gaat werken met de voor jou perfecte klanten. Want alleen fijne klanten kun je op de beste manier helpen.

“Only give your best stuff to people who’s level of commitment matches yours.”

En dit zorgt voor échte resultaten en ze worden vervolgens ambassadeurs. Wat weer leidt tot mooie testimonials die weer belangrijk zijn voor je content enz…

Het is een prachtige voedende cirkel. En als je weet hoe je hem goed in kunt richten zodat deze gaat zorgen voor exponentiële groei dat is wat ervoor zorgt dat je niet op zo’n hamsterwiel blijft rennen en dat je daadwerkelijk een duurzame business opbouwt die voor rust en overvloed zorgt. Zodat jij je beste zelf kunt zijn voor je klanten.

Als je een coaching business of een servicebased business hebt die je met liefdevolle marketingstrategie wilt schalen richting een jaaromzet van 6 cijfers → dan is mijn F.A.M.E. methode de brug daar naartoe met het pad wat de versnelling mogelijk maakt.

F.A.M.E.® Methode Ebook

Het e-book voor online kennisondernemers (trainers/coaches) die beroemd willen worden en als dé expert door hun publiek gezien willen worden door het inzetten van marketing vanuit liefde.


Je ontdekt de 3 onmisbare elementen voor méér fans, impact en omzet!

FAME - Voor online ondernemers die beroemd willen worden trnas

Pagina’s: 17
Leestijd: 10 min

Na het lezen van dit e-book weet jij precies:

Kies zelf jouw gebruikerservaring!

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.

Via onderstaande button kun je alle cookies in een keer accepteren, wel zo makkelijk!

Neem je liever zelf controle over jouw gebruikerservaring. Klik dan op "Instellingen" en wijzig de gegevens.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie over online marketing laten zien via video's en social media.


We gebruiken Manychat (chatbot) om te communiceren met onze klanten.

Deze website maakt gebruik van de software Wordpress. Wordpress plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren. Deze cookies kunnen daarom niet uitgeschakeld worden.
  • wordpres_gdpr_allow_service
  • wordpress-gdpr-cookies-allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined

We gebruiken Woocommerce als webwinkelsoftware. Woocommerce plaatst alleen functionele cookies, zodat producten in de winkelwagen opgeslagen kunnen worden. Omdat deze cookies noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website, kunnen deze cookies niet uitgeschakeld worden.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Decline all Services
Accept all Services