Ik weet het nog als de dag van gister. De woorden dansten, de bladzijden vlogen om en voor ik het wist klapte ik het boek dicht. Of nou ja, mijn digitale boek op mijn Kindle dan. Dus geen idee hoe je dat dichtklapt haha.
Een diepe impact had het achter gelaten. Zoveel dingen die ik altijd al voelde, maar waar ik geen woorden aan kon geven vielen op zijn plek. Ik kon ineens ook op rationeel niveau begrijpen hoe energie werkt en dat we allemaal als een soort radiozender frequenties ontvangen en verzenden. Maar niet alleen mensen, ook spullen of complete woonwijken of winkels.
En ook hoe emoties een eigen frequentie zijn en hoe deze zich verhouden tot elkaar.
Alles draagt een eigen unieke frequentie mee.
En daarnaast begreep ik nog beter hoe je zelf je eigen frequentie kunt hacken en je jezelf kunt shiften naar een hogere frequentie van joy en dankbaarheid.
Het boek wat ik had gelezen was Levels of energy van Frederick Dodson
Alles heeft een bepaalde energie, een frequentie.
Zo ook jij
Jouw business
Jouw marketing manier
Jouw sales manier
Jouw klanten
Inmiddels zie ik heel goed waarom er zoveel ondernemers nog niet helemaal hun draai hebben gevonden in hun marketing en sales. Ze bereiken net niet de omzetdoelen die ze willen, ze bereiken net niet altijd de allerleukste klanten en ze hebben net niet hun ultieme bedrijf in handen.
De frequentie waar vanuit ze werken met hun klanten matcht vaak niet met de energie waarmee ze hun marketing en sales doen.
Want in hun werk met klanten ervaren ze die magic dan flowed alles. Het resoneert diep en het liefst doen ze dit elke dag. Hierin zijn ze helemaal afgestemd op hun eigen natuurlijke frequentie.
Maar zodra ze dan andere business dingen gaan aanpakken wijken ze af van hun diepste natuurlijke frequentie waardoor het moeizaam wordt en niet meer lekker stroomt.
Ik zie grofweg 3 categorieën qua energie waarmee marketing wordt gedaan en dus ook 3 specifieke categorieën mensen die gevoelig zijn voor een bepaald soort prikkels:
1. Fysieke energie prikkels
Dit is de oudste manier van marketing doen. Schaarste creëren, aanbiedingen maken, dingen zeggen als “Je moet nu beslissen anders…”, Fear Of Missing Out’ enz…
Deze prikkels triggeren ons reptielenbrein en creëren een gevoel van onveiligheid als we niet meedoen of beslissen. En meedoen geeft een opluchting.
De valkuil hiervan kan zijn dat je mensen aantrekt die er nog niet klaar voor zijn om zelf het werk te doen en dus ‘gered’ willen worden.
Voor jou als ondernemer is het een valkuil om naar deze technieken te grijpen als je schaarste voelt en je nú klanten moet hebben om je rekeningen te kunnen betalen.
2. Mentale energie prikkels
Dit zijn de rationele prikkels zoals:
“We hebben al X mensen geholpen.”
“Wij zijn de vertrouwde experts in de markt”.
“Mijn training bevat 82 video’s, 12 coachingcalls en 1 live dag.”
Deze prikkels triggeren in ons het stukje logica zodat we een investering kunnen verklaren en goedkeuring kunnen geven. Dat het realistisch lijkt enz… Dat we het aan onszelf kunnen verkopen dat we deze investering gaan maken.
De valkuil hiervan kan zijn dat je teveel ‘hoofd’-mensen aantrekt die er nog niet klaar voor zijn om een échte diepe transformatie te ondergaan. Of mensen die alleen maar de hele tijd de ‘hoe dan’ willen weten en op de rationele vraagstukken blijven hangen.
De valkuil voor jou als ondernemer kan zijn dat je teveel bezig bent met technieken als bijvoorbeeld SEO. Je marketing doen voor een robot waar alle menselijkheid uit is en maar zoekwoorden blijven tellen en overal in je site gooien terwijl je de échte connectie verliest. Of je blijft continue op zoek naar de laatste marketing hack en wilt zelf continue weten ‘Hoe dan?’ Dan zit je in een mentale energie.
Of de andere kant op dat je bijvoorbeeld in sales calls niet weet hoe je goed je je waarde kunt laten zien en daardoor de rationele dingen gaat benoemen. Of zelfs gaat benoemen waar je voor opgeleid bent oid.
3. Intuïtieve energie prikkels
Deze resoneren op de gevoelslaag. Er vindt een diepe herkenning en erkenning plaats doordat er precies vertelt wordt wat iemand meemaakt en voelt. Je voelt je aangesproken en er borrelt een diep commitment omhoog om de uitdaging aan te gaan.
Deze prikkels triggeren onze intuïtie en onze ziel resoneert er diep mee.
Deze grove categorieën hebben ieder hun eigen frequentie en ze zullen dus ook andere typen mensen aantrekken.
Het gros van mijn volgers en klanten, en waarschijnlijk jij dus ook, zijn grotendeels intuïtieve beslissers. En ik durf wel te wedden dat jouw ideale klanten ook overwegend in categorie 3 zullen vallen. Dat kan ook bijna niet anders met zo’n persoonlijk merk wat wij als ondernemers zijn en daarnaast de enorme vertrouwensband die je aangaat met je klanten.
Betekent dit dan dat je niks meer van die andere strategieën kunt inzetten? Nee dat zeker niet. Natuurlijk zul je op alle vlakken de voeding moeten geven aan mensen om een beslissing te kunnen maken om klant te worden. Maar als je enkel en alleen categorie 1&2 toepast word je én ongelukkig in je eigen marketing (of daar zit je nu zelfs al) en je gaat niet je écht ideale klanten aantrekken.
En juist die diepe, liefdevolle, resonerende en zielvoedende marketing- en salesstrategiën worden nog op zo weinig plekken goed geteached.
Als je dit leert en gaat toepassen ga je 100x fijnere klanten krijgen die het allang niet meer over je prijzen hebben. Ze willen investeren in zichzelf omdat ze diep van binnen voelen dat dit het pad is voor ze en zijn bereid er alles voor te doen en bovenal willen ze dit met JOU doen.
Die diepe connectie bereik je alleen in categorie 3 en de resultaten die deze klanten behalen met je zijn fenomenaal.
Dit is wat ik je gun dat je hier bewustzijn op gaat krijgen en dat je gaat leren hoe het zoveel leuker, makkelijker en verbindender kan.
De enige vraag die jezelf dan nog dagelijks zult stellen is:
“Hoe goed kan het nog worden?”
Lees alles over een liefdevolle online business bouwen in deze blog. Dit is alles wat je nodig hebt.
Liefs,
Kirsten
Ik help ondernemers in de wijsheid-economie zoals coaches, trainers, healers…. opschalen en versimpelen met liefdevolle marketing, sales en het ideale aanbod. Zodat ze hun echte waarde beter kunnen verzilveren in de vorm van tonnen omzet, fun en voldoening.
Zonder consessies te doen aan het leven wat ze willen leven. Zodat ze elke dag onder hun eigen voorwaarden kunnen doen wat ze willen, met wie ze dat willen en wanneer ze dat willen. Ik help ze die kaders voor hun leven en business vorm te geven, zodat ze de échte vrijheid gaan ervaren die ze wilden toen ze ooit de business zijn gestart.
Ik help ze door hun bullshit en verhalen heen, zoals het imposter syndrom, perfectionisme of faalangst zodat ze eindelijk hun volle potentieel kunnen benutten en niet langer hun eigen rem zijn.
Ze herinneren zich weer dat zij de krachtige creator zijn van hun eigen leven en hebben nu de tools, de mindset, de strategie, het leiderschap en het zelfvertrouwen in handen om elke dag tot een goede dag te maken exact zoals ze al die tijd al verlangden.